Vitamina D – cât de mult ar trebui să iau?

Comunitatea științifică a devenit din ce în ce mai interesată de rolul pe care îl joacă vitamina D în menținerea sănătății. Am urmărit cercetări nutriționale în ultimii treizeci și cinci de ani, dar nu am văzut niciodată un astfel de fluviu de cercetare cu privire la orice substanță nutritivă, așa cum am făcut cu vitamina

Comunitatea științifică a devenit din ce în ce mai interesată de rolul pe care îl joacă vitamina D în menținerea sănătății. Am urmărit cercetări nutriționale în ultimii treizeci și cinci de ani, dar nu am văzut niciodată un astfel de fluviu de cercetare cu privire la orice substanță nutritivă, așa cum am făcut cu vitamina D. Această vitamină asemănătoare hormonului, odată crezută a fi utilă numai pentru dezvoltarea corectă a oaselor, a primit cu întârziere anchete științifice serioase. O mare parte din cercetări s-au axat pe beneficiile vitale D de vitamina D. Această vitamină asemănătoare hormonilor este esențială pentru funcționarea a peste 2 000 din cele 20.000 de gene. Există un număr tot mai mare de dovezi care sugerează că șansa dumneavoastră pentru o sănătate optimă este mult mai mare dacă aveți niveluri adecvate de vitamina D.

O cantitate considerabilă de cercetare în domeniul vitaminei D se concentrează asupra modului în care această vitamină cheie influențează sănătatea globală. Cu toate acestea, aceste studii epidemiologice au descoperit un torrent de deficit de vitamina D. În funcție de raportul pe care îl vedeți, undeva între 50% și 75% dintre români nu au niveluri adecvate de vitamina D. În aceste vremuri, cu toate tehnologiile descoperite și informațiile nutriționale pe care le posedăm, cum ar putea fi posibil ca o mare parte din populație sa aiba carențe de vitamina D?

Statisticile sunt șocante, dar în mod evident adevărate. Există puține alimente care conțin cantități semnificative de vitamină D în mod natural. Dacă nu consumați zilnic niciun somon, macrou, sardine sau ton, nu veți obține cantități adecvate de vitamina D. Veți primi vitamina D în alimente fortificate precum lapte, brânză și cereale. Un pahar de lapte de 225ml va conține aproximativ 100 UI de vitamină. Ai putea obține o cantitate similară de vitamină D într-un castron de cereale fortificate. Deci acum consumul de vitamina D este de 200 UI. Aceasta este jumătate din ADR și o cantitate de 1% din vitamina D pe care corpul o va face într-o plimbare de treizeci de minute în soarele de la mijlocul zilei.

Spre deosebire de majoritatea vitaminelor, corpul uman poate produce vitamina D. În 15-30 de minute, cu 40% din piele expusă la razele ultraviolete B (UVB) ale soarelui, corpul dumneavoastră va produce 20.000 UI de vitamina D. pare a fi o cifră uimitoare când considerați că RDA pentru vitamina D este o cantitate insuficientă de 400 UI. Cu toate acestea, studiile confirmă că undeva între 50-75% dintre romani au deficit de vitamina D, iar dacă aveți piele cu un ten mai inchis, șansele de deficit de vitamină D sunt chiar mai mari.

Există mai multe motive pentru această deficiență larg răspândită. Poziția geografică este un principiu fundamental pentru producerea de vitamina D. Nu toate locațiile geografice primesc aceeași cantitate de radiații UVB. De exemplu, dacă am o plimbare de treizeci de minute în această frumoasă zi din noiembrie, îmbrăcată în pantaloni scurți și tricou, corpul meu va produce 20.000 UI de vitamină D; totuși, locuiesc în Bucuresti, iar locația mea geografică primește mult mai multe radiații UVB decât Oslo, Stockholm sau Londra. În aceste orașe, o plimbare de treizeci de minute va oferi o fracțiune din vitamina D.

Majoritatea oamenilor cred că expunerea la soare cauzează cancer. Aceasta este o problemă controversată și există dovezi puternice că nu soarele provoacă cancer de piele. Există un număr tot mai mare de dovezi care sugerează că lipsa producției de vitamina D va inhiba funcția sistemului imunitar și va deschide ușa la o varietate de boli. Dacă utilizați o loțiune de soare cu un grad SPF mai mare de opt, producția de vitamina D este redusă în mod eficient cu 95% sau mai mult.

Nu folosesc blocanți ai soarelui. Cred că substanțele chimice sintetice găsite în cele mai multe blocante de soare disponibile comercial reprezintă un risc mai mare pentru sănătate decât expunerea moderată la soare. Cuvântul cheie aici este moderat. Cei dintre voi, care se plimba pe tot parcursul anului, sunt mult peste nivelul moderat. S-ar putea să fi evoluat suficient pentru a trăi în coexistență pașnică cu soarele.

Am fost programati sa credem ca expunerea la soare provoaca cancerul de piele si melanomul. În cartea sa, Dr. Sorenson explică în mod convingător că, prin evitarea expunerii la soare, veți crește semnificativ riscul pentru toate tipurile de cancer, inclusiv melanoamele. Dacă doriți adevărul despre importanța soarelui UVB și a vitaminei D la o sănătate optimă, trebuie să citiți Vitamina D3 și energia solară pentru o sănătate optimă.

Datorită cercetărilor emergente privind vitamina D, importanța suplimentelor dietetice ia în cele din urmă un spot bine meritat. Luarea suplimentară a vitaminei D este o modalitate sigură și eficientă de a vă îmbunătăți concentrațiile plasmatice ale vitaminei D. Amintiți-vă că nu vă puteți mânca din cauza deficienței vitaminei D, dar dacă sunteți ca mine și luați o lingură de ulei de ficat de cod zilnic și petreceți ceva timp în aer liber fără sunet, vă aflați pe drumul spre menținerea unor niveluri adecvate de acest lucru nutrienți esențiali.

Vitamina D devine rapid cunoscută ca un super nutritiv. Importanța nivelurilor adecvate de vitamina D a crescut exponențial în ultimii ani. Studiile recente au arătat dovezi convingătoare că insuficiența vitaminei D are consecințe grave și răspândite asupra sănătății. Studiile arată că având niveluri adecvate de vitamina D ar putea reduce riscul pentru majoritatea bolilor legate de vârstă, chiar și răceala și gripa obișnuită. De fapt, cercetările curente arată că 75% din decesele cauzate de cancerul de colon și de sân ar putea fi prevenite prin menținerea nivelurilor serice adecvate de vitamină D.

Recomandări:

Nu există nici o îndoială că vitamina D are lumina reflectoarelor de cercetare chiar acum. Buzz-ul a fost atât de intens, chiar și comunitatea medicală tradițională a luat notă. Acum este foarte posibil ca medicul dumneavoastră să includă nivelurile de vitamină D atunci când comandă teste de sânge pentru examinarea fizică programată. Imaginați-vă un control pentru nivelurile de vitamine la pacientul său.

Verificați nivelul actual de vitamina D din ser. Spuneți medicului dumneavoastră să vă verificați sângele pentru 25 de hidroxivi-vitamine D, [25 (OH) D]. Puteți solicita, de asemenea, un kit de testare la domiciliu de la Consiliul de vitamina D, care va măsura cu exactitate 25 (OH) D. Pentru mai multe informații despre testul de la domiciliu și o sursă excelentă pentru cercetarea cea mai recentă despre vitamina D, vizitați Consiliul Vitamina D.

Vă sugerez să începeți să completați cu vitamina D înainte de a aștepta un rezultat al testelor de sânge. Există o probabilitate foarte mare ca testul de sânge să confirme că nu vă aflați în intervalul optim de 50-80 ng / ml. Nu vă lăsați păcălit de indemnizația zilnică recomandată (RDA) de 400 UI. Ajungerea la zona optimă va necesita o creștere semnificativ mai mare a consumului de vitamina D. In prezent, iau 8000 UI, de 20 de ori ADR, de vitamina D suplimentara zilnic.

Petreceți ceva timp în aer liber. Nu vă temeți de expunerea la soare moderată.

Sfătosu'
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel